Socijalna podrška "amortizer" stresa
Strategija ljudi koji dobro funkcionišu, ne dovodeći sebe u stanje stresa, jeste adekvatno korišćenje socijalne podrške.
Istraživanja pokazuju da je u kriznim životnim situacijama adekvatna socijalna podrška jedan od važnih faktora koji utiče na ishod krize, a pod tim podrazumevamo i menatlno i fizičko zdravlje pojedinca. Ovde , kao i u svim drugim socijalnim situacijama imamo odgovornost na obe strane. Nemoguće je pružiti podršku, ili bar ne adekvatno nekome ko to ne želi. Isto tako mi kao profesionalci koji se bavimo pomagalačkim profesijama , ne možemo pružiti podršku nekome ko to od nas ne želi.
Kako koristiti socijalnu podršku ?
Da bi podrška bila adekvatana potrebno je da iskažemo svoje potrebe, izaberemo izvore podrške koje smatramo da su najbolji za nas u datom trenutku i damo im do znanja kako mogu da nam pomognu. To bi značilo da selektujemo izvore podrške iz svoje socijalne mreže , prema tome ko trenutno može i hoće da pruži onaj vid podrške koji nam je potreban, na način koji nam je potreban.
Primiti pomoć ili podršku ne znači biti slab i nemoćan. Pružati podršku samim tim ne znači biti jak i moćan.
Ova razmena je samo jedna od socijalnih interakcija koja može u datim momentima da služi kao „buffer“ odnosno branik, zaštitnik od nečega što bi osobu u tom trenutku ugrozilo, fizički ili emotivno, mentalno.
Čak i kada postoji stid ili ponos koji bi nas sprečili da koristimo potencijal naše socijalne mreže , prilika kada nam je to potrebno upravo prilika da malim koracima prevaziđemo ove otpore.